ENG                          
facebook
twitter
youtube
instagram
vimeo
flickr

Dieta Fit

Dieta w sporcie i życiu codziennym:

  1. Zbilansowana dieta – każdy z nas powinien ją stosować, chodzi o racjonalne żywienie i stawianie na zdrowe produkty, które dostarczą do naszego organizmu składniki do prawidłowego wzrostu i funkcjonowania.
  2. Odpowiedni plan żywieniowy jest gwarancją sukcesu.
  3. Posiłki muszą być tak dopracowane, aby dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość kcal, pochodzącą z białek, węglowodanów i tłuszczy.
  4. Najpopularniejszym schematem żywienia jest spożywanie 4-5 posiłków w ciągu dnia z zachowaniem przerw nie dłuższych niż 4h.
  5. Powinniśmy pić ok. 2 l. wody dziennie, starając się unikać słodzonych kolorowych napojów.
  6. Starajmy się przygotowywać posiłki samodzielnie, w tedy mamy pewność co się w nich znajduję,
  7. Do każdego dania dodawajmy owoce i warzywa, starajmy się spożyć ich ok. 400g dziennie,
  8. Postarajmy się wyeliminować niezdrowe przekąski i zastąpić je zdrowymi odpowiednikami np. orzechami, warzywami czy owocami,
  9. Przygotowując posiłki zadbajmy o ich różnorodność, dzięki temu unikniemy monotonności, która sprzyja odstępstwom,
  10. Używajmy przypraw, urozmaici to nasze dania i pobudzi apetyt, niektóre przyprawy dobrze wpływają na metabolizm np. cynamon i chilli,
  11. Wzbogacajmy naszą dietę w produkty bogate w błonnik,
  12. Alkohol spożywajmy z umiarem.

Zbawienne działanie wody na organizm – dlaczego i jak pić wodę

Dlaczego warto pić wodę? Funkcje wody w organizmie człowieka – Woda stanowi ponad połowę masy ciała człowieka i jest niezbędna do wszystkich procesów zachodzących w naszym organizmie.

  • Woda stanowi aż 90 proc. krwi, jest również głównym budulcemwiększości naszych narządów: serca i płuc w 79 proc., a mięśni w 75 proc.

  • Woda jest takżeniezbędnym składnikiem mózgu – stanowi aż 80 proc. jego masy, a im jest jej mniej, tym gorzej przebiegają nasze procesy myślowe, a my jesteśmy bardziej ospali, a do tego grożą nam migreny.
  • woda w organizmie ludzkim jest rozpuszczalnikiem większości substancji i związków chemicznych, chroni narządy przed tarciem i urazami (np. gałki oczne czy stawy), umożliwia trawienie i wchłanianie (zapewnia właściwe działanie enzymów i odpowiednią ilość soków żołądkowych), rozprowadza wszystkie składniki z pożywienia do narządów i komórek całego organizmu, usuwa produkty toksyczne nagromadzone w narządach, np. w mięśniach podczas intensywnego wysiłku fizycznego, jest też naszym termoregulatorem.
  • Woda buduje nasz organizm, poprawia trawienie i oczyszcza organizm ze zbędnych substancji i toksyn.
  • Woda wspomaga odchudzanie. Szklanka wody wypita około 20 minut przed posiłkiem pozwala zmniejszyć ilość spożywanego pokarmu, zapewniając nam uczucie sytości.
  • Woda poprawia wytrzymałość fizyczną. Utrzymanie prawidłowego nawodnienia przed i podczas wysiłku fizycznego jest skutecznym sposobem na poprawienie efektywności organizmu.
  • Woda reguluje temperaturę naszego ciała. Właściwe nawodnienie pomaga zapobiegać przegrzaniu naszego ciała.
  • Woda doskonale gasi pragnienie. Nic nie gasi pragnienia lepiej niż woda. Działa najlepiej, gdy pijemy ją często i małymi łykami. Wówczas zostaje wchłonięta do tkanek i odpowiednio wykorzystana.

Jak pić więcej wody:

  • Miej wodę zawsze pod ręką,
  • Znajdź wodę która ci smakuje, zastąp nią słodkie napoje pełne cukru, jeśli nie lubisz smaku wody dodaj do niej miętę, cytrynę lub owoce,
  • Wodę pij małymi łykami przez cały dzień,
  • Do każdej kawy wypij również szklankę wody,
  • Zacznij dzień od wypicia szklanki wody,
  • W miejscu w którym spędzasz dużo czasu postaw butelkę wody,
  • Skorzystaj z aplikacji które przypomina o piciu wody.