ENG                          
facebook
twitter
youtube
instagram
vimeo
flickr

JAK TRENOWAĆ W DOMU

Jak przygotować się do treningu w domu.

  1. Planowanie treningu – ważne jest aby zaplanować wcześniej ile razy w tygodniu będziemy trenować, następnie wyznaczamy dni w jakie nasze treningi się odbędą, godziny treningów należy wybrać tak abyśmy czuli się wypoczęci a nasze ciało było przygotowane do treningu.
  2. Posiłek przed treningiem – uznaje się że jest to podstawa efektywnego i udanego treningu, nie lekceważ tego. Posiłek powinien być zróżnicowany i bogaty w składniki odżywcze, jednak niezbyt obfity.
  3. Mata do ćwiczeń – bez wątpienia w każdym treningu domowym przyda się mata do ćwiczeń, zapobiega ślizganiu się po podłodze, oraz zwiększa komfort treningu np. podczas ćwiczeń w leżeniu.
  4. Muzyka – nie jest konieczna, ale może być wspaniałym umilaczem zajęć a jeśli rytm będzię szybki to taki trening będzie znacznie bardziej efektywny.
  5. Plan jednostki treningowej – zanim rozpoczniemy ćwiczenia, powinniśmy zastanowić się nad jakimi partiami mięśni chcemy pracować oraz jakie efekty chcemy osiągnąć. Dobrym rozwiązaniem są również treningi dostępne w Internecie w postaci filmów, kilka przykładowych znajdziecie również na naszym funpagu na facebooku. Kliknij w przycisk aby obejrzeć film :).  Trening 1  Trening 2  Trening 3
  6. Sprzęt do ćwiczeń – po zaplanowaniu jednostki treningowej nadszedł czas na wybór sprzętu. Jeżeli planujesz zwiększyć masę mięśniową – zaopatrz się w hantle, jeśli nastawiasz się na spalanie tkanki tłuszczowej – skorzystaj np. ze skakanki, jeżeli chcesz popracować nad brzuchem przydatne może okazać się hula-hop. Pamiętaj jednak że aby wykonać dobry trening nie potrzebujesz dużej ilości sprzętu, zamiast hantli można użyć butelek z wodą, zamiast skakanki sznurka.
  7. Dobór ćwiczeń – pamiętaj aby wybierać ćwiczenia dostosowane do twojej kondycji i przygotowania fizycznego. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę niektóre ćwiczenia mogą okazać się zbyt trudne – nie denerwuj się tym, idź swoim tempem, pracuj nad ciałem, przyjdzie taki czas że nie będzie dla ciebie ćwiczeń zbyt wymagających.
  8. Strój i woda – ćwiczenia w domu są tak samo ważne jak te na siłowni, czy na treningu z trenerem. Tutaj również obowiązuje strój sportowy, który składa się z wygodnego ubrania które nie krępuje ruchów oraz butów przeznaczonych do treningu. Przed treningiem przygotuj bidon/butelkę z wodą, pamiętaj pij małymi łykami.
  9. Miejsce do treningu – ćwicząc w domu pamiętaj aby przygotować miejsce do ćwiczeń, musisz mieć na tyle dużo miejsca aby swobodnie się poruszać i nie zawadzać o meble.
  10. Rozgrzewka i rozciąganie – jeden z najważniejszych punktów w naszym spisie! Nie można jej pominąć. Rozgrzewka powinna trwać ok. 10 – 15 min. W pierwszej kolejności rozgrzewamy całe ciało od góry do dołu, później przechodzimy do rozgrzewki specjalistycznej (skupiamy się szczególnie na stawach i mięśniach nad którymi będziemy pracować). Po rozgrzaniu wykonujemy również kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie. Można skorzystać z filmów rozgrzewkowych dostępnych na YouTube.
  11. Motywacja – niezbędna do treningów domowych, dla każdego motywacja jest inna, najważniejsze aby powód do tej motywacji mieć zawsze przed oczami. Pamiętaj motywacja musi być w tobie.

Jak wytrwać w treningu – MOTYWACJA

  1. Wyznacz cel – ważne aby mieć do czego dążyć, pomyśl na czym ci zależy i wyznacz termin w jakim chciałbyś osiągnąć swój cel. Podczas treningu myśl o efektach do których zmierzasz, każdy trening sprawia że jesteś coraz bliżej swoich marzeń.
  2. Nie stawiaj zbyt wysoko poprzeczki – nie rzucaj się z motyką na słońce, nie wszystko naraz. Takie nastawienie może cię szybko zniechęcić. Zacznij od swojego poziomu i powoli idź do przodu, a efekty „pojawią się same”.
  3. Odpowiednie dni i pory treningów – nie planuj treningu na dzień w którym masz mnóstwo rzeczy do zrobienia. Znajdź taki dzień i godzinę w którym będziesz mógł wykonać go bez pośpiechu od początku do końca.
  4. Rozplanuj ćwiczenia – staraj się wykonywać zróżnicowane treningi, zmieniaj ćwiczenia i ich intensywność. Jeśli będziemy ciągle wykonywać jedne ćwiczenia to treningi szybko nam się znudzą.
  5. Bądź świadomy swoich ograniczeń – naucz się słuchać organizmu jeśli z czymś sobie nie radzimy to na ten moment odpuśćmy. Róbmy tyle ile damy radę.
  6. Zaprzyjaźnij się z treningiem – polub go, nie zmuszaj się do niczego, jeśli nie lubisz biegać – nie biegaj. Jest mnóstwo możliwości z jakich możemy skorzystać, wybierz taką formę ćwiczeń jaka pasuje ci najbardziej, w końcu to czas dla ciebie.
  7. Wyznacz nagrodę – z okazji wytrwałości podaruj sobie prezent. To sprawi że z chęcią będziesz kontynuować treningi, które poprawią twoje zdrowie i wygląd.